30 augusti 2012

Tandläkarbesöket blev fiasko...


Tandläkarbesöket blev fiasko. Efter två sprutor och ändå skräckont när borren kom emot så fick jag en remiss till Kalmar där bedövningseliten uppenbarligen jobbar. Där kan man få lustgas också. Mums!
Annars känner jag mig trött och svårmodig. Inget nytt i och för sig. Man vänjer sig och går upp varje morgon i alla fall. Rutinerna räddar. Men folk begriper sig inte på det stämningsläget. Om jag hade varit deprimerad på en sjuklig nivå så hade det inte varit svårt att få förståelse, men är man bara sorgsen och melankolisk betraktas det mest som en brist i karaktären. Men det var det här som di gamle gudfruktiga kallade för att leva i Guds tystnad.

Vill mycket, orkar litet. Borde förstås vara annorlunda efter semester. Jobbar på dagarna. Hemarbete på kvällarna. Förbereder studiecirkel och kulturafton. Formtoppen infinner sig inte.  Skriver lite på deckaren ibland. Försöker att inte ta fotbollen så allvarligt.
Det finns så mycket jag vill och borde skriva om, men det går inte. Men det är värre än jag kunde föreställa mig. Allt det jag hade hört och hoppades var överdrifter visade sig vara sant. Jag bidar min tid.

Jag känner en man som började läsa litteraturhistoria på universitetet för att han älskade att läsa böcker. Efter några månader hoppade han av studierna eftersom de akademiska textanalyserna dödade läslusten.
Tell all of my friends
I don't have too many
Just some rain-coated lovers' puny brothers
Dallow, Spicer, Pinkie, Cubitt
Rush to danger
Wind up nowhere
Patric Doonan - raised to wait
I'm tired again, I've tried again, and
Now my heart is full


Några gamla hjältar får lyfta aftonen.

Morrissey - Now my heart is full

Nick Cave - He wants You

Nick Cave - Death is not the end

The Pogues - A pair of brown eyes



Inga kommentarer: