18 augusti 2012

Tredje raka för GIF:s damer + kommentar gällande förra referatet

Tredje raka segern
GIF:s damer tog idag sin tredje raka seger i division 3 östra genom 3-1 borta mot Lessebo. Två mål gjordes av Ofelia Medhammar och ett av Johanna Lewandowski. Det tidigare så prekära läget har med segrarna radikalt förbättrats. GIF har nu 14 poäng och 5 poäng ner till kvalplatsen. Starkt att komma tillbaka på det här sättet och börja vinna med bättre spel och bättre självförtroende. Nu väntar ett par matcher mot svårt motstånd – FC Oscarshamn och Kalmar Södra IF – innan det åter igen blir ett par nyckelmatcher mot Växjö FF och Landsbro. Men med det spel och självförtroende damerna har nu så kan man kanske våga hoppas på överraskningspoäng även där.
Kommentar till förra referatet
Avslutningsvis några ord om förra referatet om dagens herrmatch. Det tycks ha vållat lite rabalder och jag hann knappt lägga ut det förrän jag fick en kommentar och ett par mejl. Jag var visst för kritisk till insatsen. Kul att vi ibland tycker olika. Men läser man mitt referat så ser man ju att jag, trots poängförlust mot ett bottenlag, lovordar insatsen och de spelare som ställde upp idag. och hänvisar till de omständigheter som ledde fram till resultatet. Så kritiken skjuter lite över målet. Sällan har jag väl skrivit så snällt efter en oavgjord match. Den ytterst modesta kritik jag framför för två sekvenser i matchen är så tam att jag väl möjligtvis borde få kritik för att jag är för snäll. Nå, jag skriver fristående och står för varje ord. Och kan jag bidra till att reta upp några i GIF inför matchen mot Stjärnan så är det alldeles utmärkt! Det var varken första eller sista gången. Men offra inte för mycket energi på mig. Lagra den till på tisdag.

Inga kommentarer: