19 oktober 2012

Mönsterås AIF - nya unika fotografier

Vid flera tillfällen, liksom i min bok, har jag skrivit om Mönsterås AIF - en fotbollsförening som fanns i Mönsterås från 1929 till början av 1940-talet. Idag presenterar jag ett tidigare ej visat foto från något av klubbens första år, troligen från omkring 1930. Det är det enda fotot jag sett där man kan se klubbemblemet på tröjorna. Jag visar också en klubbnål från Mönsterås AIF som är mycket sällsynt. Klicka på bilderna för större format eller öppna dem i nytt fönster.

Mönsterås AIF omkring 1930 vid sin fotbollsplan vid Sylten/Kråkerum. Övre raden mitten: Gustav "Gurra" Magnusson. Övre raden längst till höger: Ragnar Karlsson. Mittenraden i mitten: Arne Karlberg. Fotot från Inge Johansson som härmed tackas vänligen!

Klubbnålen för Mönsterås AIF. Jämför med tröjornas klubbemblem. Fotografi av klubbnålssamling. Tack för att jag fick ta fotot!

1 kommentar:

Unknown sa...

Härligt att se min farfar Gurra Magnusson i yngre dagar.