13 december 2012

Idris stannar i GIF

Mönsteråsbloggen har från säker källa fått veta att Idris Eliassi Sarzali stannar i GIF ett år till. Det här beskedet var förstås fantastiskt roligt och något överraskande. Jag tror och hoppas att Idris får ett riktigt roligt år i GIF. Det är han väl värd när han nu visar denna lojalitet med GIF. Han kommer definitivt att bli en av seriens bästa spelare om han får vara hel. Det här var mer än man vågat hoppas på, men nu har GIF en riktigt stark trupp inför nästa säsong.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vart skulle han annars gå? Div2 div3 hade nog gått för fort.

Jonny sa...

Kalmar AIK hade jag hört, men de missade ju i kvalet till trean. Annars har jag inte koll på vilka klubbar som varit intresserade. Men det jag har hört var att det var 70-80% risk att han lämnade. Därav den glada förvåningen.

Jonny sa...

För att förtydliga - eftersom det säkert finns många klubbar i både trean och elitfyran som gärna hade testat honom, så tycker jag att det var lojalt att stanna. Det fanns säkert alternativ.