17 februari 2013

GIF vann Compo Cup

I Fliseryd spelas varje år, lite i skymundan, inomhusturneringen Compo Cup. I år tror jag det var 11:e gången den arrangerades. Eftersom jag har bihåleinflammation kunde jag inte vara med och det är alltid svårt att hitta resultaten för denna turnering. Men jag har frågat runt och tror mig nu veta huvuddragen. Och glädjande nog blev det cupseger för Mönsterås GIF!

I den ena gruppen spelade IF Stjärnan, Timmernabbens IF, BB 2001 och Långemåla IF. Gruppsegrare blev något överraskande BB 2001 som jag spontant skulle ha rankat lägst i den gruppen.
I den andra gruppen möttes Ruda IF, Fliseryds IF, Mönsterås GoIF och Blomstermåla IK. Mönsterås började med att spela 0-0 mot Ruda, vilket följdes av 2-1 mot Fliseryd. Gruppspelet avslutades med en 1-0 seger mot Blomstermåla. Alltid fint med seger mot Blomstermåla. I finalen besegrades sedan BB 2001 med hela 5-0. Mönsteråsbloggen gratulerar GIF till pokalen!

Inga kommentarer: