12 april 2013

Smålands Akademi besöker Mönsterås


Smålands Akademi besöker Mönsterås den 18 och 19 april. Det blir föreläsningar och paneldiskussioner lite överallt i kommunen – bland annat föredrag på Mönsterås Hembygdsgård och biblioteket. (Se kommunens evenemangskalender). Programmet är mycket intressant med föreläsningar av bland andra Tomas Arvidsson, Ingrid Nettervik och Birgit Carlstén. För egen del ser jag särskilt fram emot att få träffa mina gamla kamrater, historikerna Lennart Johansson (stol 9) och Peter Aronsson (stol 16) som jag umgicks mycket med när jag bodde i Växjö och som betydde mycket för min historiska inriktning på lokalhistoria. Men nu är det några år sedan vi sågs, så det ska bli roligt att växla några ord. Men framför allt blir det ett fint tillfälle för Mönsterås att få ta del av unika föreläsningar och spännande personligheter.

Inga kommentarer: