27 maj 2013

Försnack och tips inför omgång 8 av div 4 NÖ

Det är dags att sammanfatta den sjunde omgången i korthet, och sedan fundera lite på den åttonde omgången.

Omgång 7
Blomstermåla-Mönsterås 2-1
VSGF/JAIK-Trekanten 1-2
Smedby-Timmernabben 3-0
Hultsfred-Nickebo 2-2
Fågelfors-Överum 4-2
IFK Oskarshamn-Madesjö 2-2

Tyvärr hinner jag inte med några kommentarer, men påminner om att jag utfärdade en liten skrällvarning för Madesjö i försnacket, vilket visade sig vara befogat. Tyvärr följde jag inte magkänslan i tipset.
Tipset efter 7 omgångar
Det blev en svår omgång, men Dakiller hade känslan med sig och fick 3 rätt och 1 resultaträtt. Därmed vann han andra omgången på raken och gör ett ryck i toppen. R fick 2 rätt och 1 resultaträtt. D. Wesslund prickade in 2 rätt. Christer J fick 1 rätt och 1 resultaträtt. Magnus J och Mönsteråsbloggarn fick nöja sig med 1 rätt. Jag har nu också uppdaterat tabellen med sista matchen från den första omgången mellan Hultsfred och VSGF/JAIK som spelades ikväll och slutade 0-0. Och där var det faktiskt bara Mönsteråsbloggarn som tippade rätt och dessutom just 0-0. Detta ger följande tipstabell (klicka för större format).

 
Omgång 8
På onsdag tar Mönsterås emot Smedby hemma på IP. Jag tippade Smedby som ett bottenlag, men just nu har man en mittenposition och vann senast mot Timmernabben med 3-0. Smedby har om jag förstått rätt ett par riktigt snabba spelare som det gäller att se upp med. Men Mönsterås kommer förstås att göra allt för att komma tillbaka på vinnarspåret, vilket jag också tror man lyckas med. Det lär vara ett revanschsuget GIF.
På fredag spelas fyra matcher. Nickebo möter Fågelfors i en svårtippad match. Fågelfors vann senast mot Överum, medan Nickebo bara tog en poäng mot Hultsfred. Tror starkast vilja vinner. När man märker att det kanske inte blir en topposition gäller det att visa hög lagmoral.
Trekanten tar emot Oskarshamn. Jag såg ju Trekanten mot Blomstermåla och kan inte förstå hur laget kan ha 15 poäng. Men kanske hade man inte bästa laget den dagen. Skulle man vinna här går man förbi Oskarshamn i jakten på Blomstermåla och Mönsterås. Men jag tror ändå Oskarshamn vinner.
Madesjö har hittat formen och jag tror man besegrar Hultsfred hemma.
Överum tar emot Blomstermåla hemma. Ett Överum som efter två inledande segrar bara förlorat. Blomstermåla är givetvis favoriter, men Överum är inte lätta att tas med på deras hemmaplan så en liten skrällvarning vill jag utfärda.
Omgångens sista match mellan Timmernabben och VSGF/JAIK är tyvärr flyttad till 6 augusti. Två just nu formsvaga lag. Återstår att se hur sommarlovet påverkar lagen.
Tips omgång 8
Välkommen att delta. Här kommer min rad.
Mönsterås-Smedby 3-0
Nickebo-Fågelfors 1-2
Trekanten-IFK Oskarshamn 1-2
Madesjö-Hultsfred 2-0
Överum-Blomstermåla 1-3
Timmernabben-VSGF/JAIK 2-0

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej jonny!
Mönsterås-Smedby 4-2
Nickebo-Fågelfors 1-1
Trekanten-IFK Oskarshamn 1-3
Madesjö-Hultsfred 3-0
Överum-Blomstermåla 2-2
Timmernabben-VSGF/JAIK 1-0

Anonym sa...

Hälsn. Dakiller

Anonym sa...

Hej Jonny

Här kommer veckans tips.
Mönsterås-Smedby 2-0
Nickebo-Fågelfors 2-2
Trekanten-IFK Oskarshamn 1-3
Madesjö-Hultsfred 3-0
Överum-Blomstermåla 2-1
Timmernabben-VSGF/JAIK 1-2

Mvh
Magnus J MGIF

D.Wesslund sa...

Hej

Mönsterås-Smedby 2-1
Nickebo-Fågelfors 0-3
Trekanten-IFK Oskarshamn 2-1
Madesjö-Hultsfred 3-1
Överum-Blomstermåla 1-5
Timmernabben-VSGF/JAIK 2-2


Mvh
D Wesslund

Anonym sa...

Hejsan Jonny !

Mönsterås- Smedby 2-0
Nickebo - Fågelfors 1-1
Trekanten- IFK O-Hamn 1-2
Madesjö - Hultsfred 3-0
Överum - Blomstermåla 1-1
T-nabben - VSGF/JAIK 1-0

Hälsn. Christer J (M-ås GIF )

Anonym sa...

Tja!

Mönsterås-Smedby 1-2
Nickebo-Fågelfors 1-3
Trekanten-IFK Oskarshamn 1-2
Madesjö-Hultsfred 1-1
Överum-Blomstermåla 2-1
Timmernabben-VSGF/JAIK 1-2

Anonym sa...

/ R