8 december 2013

Sjuk och trött

"I´m sick and I´m tired" sjunger min gamle husgud Lloyd Cole. Och så är det. Min luftrörskatarr går inte över. Snart 3 veckor nu och jag börjar bli lite småstingslig och gnällig. Antar att det är tröttheten. Är man inte vaken och hostar på nätterna, så anhopar det sig under natten så att man får hosta halva dagen för att få bort det. Och så detta evinnerliga tedrickande. Undrar om man kan värma upp must och dricka det som glögg? Har en dag kvar som jag kan vara sjukskriven. Sedan är det bara att pallra sig iväg. Tänker inte gå till nån läkare. De kan inte göra något ändå eftersom det med all sannolikhet är en virusinfektion. Nej, jag är lite "old school" så det får läkas ut i sin egen takt.

Hur som helst så är Mönsteråsbloggens årliga musttest uppskjutet. Jag har inte haft ork att åka runt och köpa in alla sorter. Men jag hoppas hinna. Mer väsentliga saker blir förstås också lidande. Ja, ja, jag vet att det finns värre saker man kan drabbas av och allt det där. Men jag hatar helt enkelt att vara sjuk. Har så mycket att göra. Och så denna maktlöshet.

Inga kommentarer: