16 december 2013

Var aldrig sjuk mer än 14 dagar...

Var aldrig sjuk mer än 14 dagar och krångla aldrig till det genom att vara frisk en dag emellan sjukperioderna. 

Istället för att fortsätta vila mig frisk, ska jag nu försöka ta reda på vad som gäller på Försäkringskassan, vem som ska sjukanmäla, om jag måste skaffa läkarintyg trots att jag inte orkar ta mig till vårdcentralen etc. Är frestad att ta ut 3 semesterdagar istället för att gå igenom all byråkrati och alla divergerande svar. För jag tror inte de kan reglerna fullt ut själva.

Hur som helst lär det krävas läkarintyg från onsdag. Vet inte hur det ska gå till när jag inte kan ta mig ut genom dörren utan andnöd. Vill inte riskera mitt tillfrisknande bara för att Försäkringskassan har vissa byråkratregler. Ska jag med lunginflammation kämpa mig ut till Vårdcentralen när jag knappt orkar gå på toaletten hemma och tillfrisknandet går ytterst långsamt, bara för att vara Försäkringskassan till lags? Tar hellre ut tre semesterdagar då.

Inga kommentarer: