20 januari 2014

GIF TILL ELITFYRAN!!!

Enligt vad Mönsteråsbloggen erfar har GIF fått erbjudande om en plats i elitfyran och tackat ja. Jag hoppas snart få mer information.

Efter att Hovmantorp tackat nej till en plats i elitfyran så skulle ett antal lag som kom trea i div 4 få förfrågan om en elitfyraplats. Mönsterås GIF var fjärde bästa trea, så när jag fick informationen häromdagen skrev jag följande på Twitter "minichansmenändå". Jag trodde nog inte att de andra lagen skulle tacka nej.

Men så ikväll fick jag veta att GIF har fått platsen i elitfyran och uppenbarligen tackat ja! Helt fantastiskt! Jag saknar ord just nu, men vilken härlig sensationell överraskning!!! Helt otroligt! Derby mot Blomstermåla även denna säsong alltså! Och så IFK Oskarshamn, Kalmar AIK och Högsby. Det här måste vara det mest oväntade jag varit med om någonsin i fotbollsvärlden. Sensmoralen är att alltid kämpa in i det sista för tredjeplatsen om man inte kan bli etta eller tvåa. Vilken härlig utmaning att bevisa att vi var värda den platsen.

Lagen vi får möta är:
Alstermo IF
Blomstermåla IF
Glömminge IF
Hvetlanda GIF
Högsby IK
IFK Oskarshamn
IFK S/RIF
Kalmar AIK FK
Tjust IF FF
Tranås FF
Ängö BK

Inga kommentarer: