3 juli 2014

Om den digitala utgåvan av mina memoarer

Någon antydde att jag har gett ut mina memoarer som digital utgåva för tidigt och att de som betalat för boken kan bli sura. Skiter i vilket. Om det skulle finnas någon människa som inte inser att 140 pix för en bok på 360 sidor är jäkligt billigt när upplagan endast är på 200 ex, så...tja...Du äger en liten kultraritet som om 20 år kommer att betinga ett ganska högt pris på antikvariaten.

Dessutom vädjar jag till digitala läsare att skänka en slant till Rädda Barnen. Men det är möjligt att det finns någon otacksam gnidis. Vad vet jag. Vi är många och av olika sort i vår herres hage.

Min målsättning har varit att få boken läst. Om sen detta sker genom att man köper boken, läser den digitalt och skänker en slant till utsatta barn, eller lånar den gratis på biblioteket spelar ingen roll för mig.

Nedan länkar jag till den nya utgåvan av boken. Läsningen är gratis precis som på biblioteket, men om du finner boken givande skulle det glädja mig om du ville skänka en gåva till Rädda Barnen.

Mönsteråsbarn – Mitt liv på Åsen och andra ställen (som E-bok på Issuu. Rekommenderas.)

Mönsteråsbarn – Mitt liv på Åsen och andra ställen (vanlig PDF-fil)

Inga kommentarer: