23 april 2015

15 kilo lättare


Idag firar jag att jag har gått ner 15 kg. Från 119,6 den 9 mars till 104,6 idag. Rent pedagogiskt är det lättare om man skriver om det till 30 smörpaket.
Återstår 10,6 kg till målvikten på 94 kg (är 194 cm lång). Sedan kanske jag går ner 4 kg till.
 
Under samma period har midjemåttet minskat från 126 cm till 115. Har alltså fortfarande på tok för stor mage, även om det går åt rätt håll där också. Man brukar säga en cm per kilo, och om man räknar med att mina första fem kilo mest var vätska, så stämmer det ganska bra. Problemet är att om centimeterteorin stämmer så är mitt midjemått vid uppnådd målvikt omkring 105 cm, och det är ändå för mycket. Vill ner till 100, minst. På något sätt ska det väl gå.
Fettet förbränns ju jämt fördelat över kroppen, vilket även påverkar ansiktet. Förmodar att jag kommer att se ut som en vandrande vålnad inom några veckor.
För säkerhets skull kompletterar jag med vitaminer och mineraldroppar. Ibland blir det en järntablett också. Man ska ju helst inte ersätta vanlig kost med sådant, men det är ju lätt att säga för den normalviktige. Jag tar inga risker att få bristsjukdomar.
 

Inga kommentarer: