15 maj 2015

Orubbligt saktmod

Nu när jag har gått ner närmare 21 kg och en hel del fett har dunstat bort, så inser jag att jag saknar bröstmuskulatur. Ha, ha! Ser ganska roligt ut. Förmodligen har jag ingen magmuskulatur heller. Det återstår att se när fettet är borta. 16 cm har midjemåttet minskat, men eftersom magen var ofantlig i utgångsläget ska det minska minst 10 cm till, gärna 15. Börjar närma mig lönnfetsnivå.

Annars fredag igen. Hoppas den blir bättre än gårdagen. Mer än så kan man inte önska ibland. Man ska vara nöjd med det lilla. Om allt verkar stabilt är det ju min ”två glas vin och 3 sockerfria kakor-kväll”. Behöver det. Hoppas på det bästa.

Imorgon blir det nog Vattenpalatset med resten av familjen. Har lovat att snart börja följa med ner i vattnet. Har aldrig badat där, så det är väl hög tid.

Bra arbetsvecka har det annars varit, som alltså avbröts av en torsdag då jag ändå inte fick någon vila. Har aldrig begripit mig på den konstiga torsdagshelgen. Den saboterade alltid uppsatsskrivandet förr om åren eftersom biblioteken hade stängt.


Lugn och ro är allt jag begär. I väntan på det får man vara en stoiker och möta motgångar med orubbligt saktmod.

Inga kommentarer: