21 juni 2015

Den blängande damen

Var och handlade i en affär och såg hur en dam i vitt bara stod och blängde surt på mig. Lider inte direkt av paranoia, så jag trodde hon fastnat med ögonen. Men var jag än befann mig i affären så fick jag dessa hatiska stirrande blickar. Jag har aldrig sett damen ifråga tidigare, så jag har ingen förklaring till detta otrevliga bemötande. Nå, nu rinner sådant av mig direkt, men som fenomen är det intressant. Vad är det för värld vi lever i där människor inte ens kan vara trevliga i det lilla. Och i just det här fallet blir man ju lite nyfiken. Det kan förstås vara något på bloggen som retat upp henne, vilket skulle kunna förklara varför hon kände igen mig, men inte jag henne. Kanske borde jag ha gett henne en kram.

Inte för att jag alltid är någon muntergök, men nog försöker man vara snäll efter bästa förmåga. Vänlighet mot dem man orkar umgås med och förlåtande mot dem som gjort en illa. 

Inga kommentarer: