28 augusti 2015

Snart går det att förhandsbeställa min Mönsteråsdeckare

Inom kort kommer jag att börja ta upp förhandsbeställningar av min kommande Mönsteråsdeckare "Muddern" med planerad utgivning i oktober eller november. Jag återkommer snart med mer information. Givetvis är jag en amatör på området och intrigen har tveklöst kalkonkvaliteter, men jag hoppas att boken genom sin lokala förankring ändå ska bli unik. Förhandsbeställningarna tas upp så att jag kan få ett hum om hur stor upplaga jag ska låta trycka.

Handlingen utspelar sig i välkända Mönsteråsmiljöer och kanske figurerar även en och annan lokal profil, även om det är oavsiktligt och beror på slumpens egensinniga skämtlynne.

Allt överskott skänkes till den icke vinstdrivande organisationen Friends som bekämpar mobbning.

Inga kommentarer: