29 oktober 2015

Min Mönsteråsdeckare till förlaget

Nilsson bör hädanefter endast ägna sig åt att skriva historiska avhandlingar.

Ja, ungefär så kan jag tänka mig att eventuella kritiker kommer att kommentera min kommande deckare. Förmodligen hade jag själv skrivit något liknande. Ändå har nu manuskriptet till min deckare skickats till förlaget och kommer att ges ut före jul.

Handlingen utspelar sig i Mönsterås och kommer att heta ”Muddern – En Mönsteråsdeckare.”

Jag kommer att få mycket skit för denna bok, men köp den för all del gärna ändå. Den kommer bara att kosta drygt 100 kr och överskottet går till en organisation mot mobbning.

Men jag besitter inte litterär förmåga, samtidigt som min stil är helt otidsenlig. Inget smaskigt våld, inga sexscener, ingen rapp dialog, extremt mycket inre monolog och inte minst, en oerhört sökt intrig. Handlingen maler på i ett sällsynt långsamt tempo.

Hur som helst har jag periodvis haft väldigt roligt när jag skrev den. I bästa fall kan boken nå viss lokal kultstatus.

Boken trycks i 200 exemplar och den går ännu att förhandsbeställa på joni7229@gmail.com

Troligen kommer jag att samarbeta även med Mönsterås bokhandel, men mer om det när det i så fall blir aktuellt.

Ska nu göra ett omslag. Om någon har bra foton på Muddern eller en nattlig bild med fullmåne och vill bidra, så hör av er.

Inga kommentarer: