6 november 2015

Bokomslaget på gång

Ska ju snart ge ut en liten deckare som utspelar sig här i Mönsterås. Inlagan är redan färdig på förlaget och nu jobbar de med bokomslaget. Räknar med att den kan gå till tryckeriet redan nästa vecka.

Min mor har läst den i förväg som manus och hon kunde inte sluta läsa. Kul, även om jag tror hon tillhör en minoritet den här gången. Men om man accepterar den osannolika intrigen, de orimliga absurditeterna och delar den typen av humor som jag nu råkar ha, så kan man kanske ta sig igenom den och le på några ställen. Men kräver man tempo, trovärdig intrig, sex och våld så kan man med fördel välja något annat.

Annars har veckan varit bättre än genomsnittet. Höll föredrag i tisdags om Mönsterås under 1500-talet och Drakenäs skeppsgård. Trodde inte det skulle locka så många, men även denna gång blev det fullsatt och lite till. Den historieintresserade allmänheten verkar inte bli mindre.

Nu hoppas jag på en lugn fredag där allt får gå bra.

Om någon vill förhandsbeställa min bok ”Muddern – En Mönsteråsdeckare”, så går det bra. Upplagan blir på 200 ex och i dagsläget är ungefär hälften förhandsbokade. Det brukar alltid komma många efteråt som vill köpa mina böcker när de redan är slutsålda, så passa på. Priset blir ca 120 kr. Överskottet går till en organisation mot mobbning – Friends. Beställning kan göras till joni7229@gmail.com

Inga kommentarer: