26 februari 2016

Trist bakslag - sätter in te

Förra natten blev ett trist bakslag. Vaknade av att tröjan var genomvåt av svett. Och så frossbrytningar. Testade värmedyna bara för att se om jag bara var lite nedkyld, men jag frös inombords. Sällsynt kuslig känsla när värmedynan säkert förmedlade 45 grader, medan kroppen skakade av köld.

Vet att det kan börja så om man får en komplikation efter en influensa. Plötsligt när man har börjat känna sig bättre, så bryter något annat loss. I värsta fall lunginflammation. De säger att det är svininfluensan som drabbar de flesta i år, och det är en elak jävel.

Var dessutom tvungen att ge mig ut och panikhandla häromdagen, allt enligt premissen ”den minst sjuke handlar” och det var förstås jag. Det var på tok för tidigt, men alla har inte råd med egen betjänt.

Nå, bara att försöka svälja den vederstyggliga drycken te. Kan man hålla halsen hyfsat varm så lossnar i alla fall slemmet, även om det hjälpte föga för två år sedan. Te vill man som sagt undvika.
Nej, jag är dålig på att vänta ut sjukdomar. Har inte tid. Samtidigt är det ju inte bra att ligga i sängen hela tiden. Sover i princip sittande vid den här typen av sjukdom.


Idag fick jag äntligen en efterlängtad bok. Underbart! Alltid något. Över 800 sidor mumma.



Inga kommentarer: