29 april 2016

Försnack - omgång 3 div 5 NÖ

Två förluster och två utvisade spelare. Med det sagt går vi vidare till det väsentliga. På lördag när Djursdala kommer på besök tror jag första segern kommer för GIF. Gästerna lyckades ta en poäng i premiären, men förlorade senast med 2-1 mot Stjärnan.

Djursdala lyckades med viss nöd hålla sig kvar i femman förra året och det finns väl egentligen inget som tyder på att det ska gå bättre i år. Det här är ett lag som GIF bör ha goda chanser emot. Det som talar för Djursdala är att de har en betydligt bredare och mer rutinerad trupp.
Tidsbrist gör att jag får övergå till tipset ganska omgående.

Tips omgång 3
Första omgången hade jag 1 rätt. Förra veckan hade jag 2 rätt och 2 resultaträtt. Det tar sig.
Fredag

Ankarsrum – Hjorted/Totebo 2-1
Jag har hittills tippat helt fel vad gäller Ankarsrum som underpresterat, men här tror jag första segern kommer.

Målilla – Hebe 1-1
Svårtippat. Målilla vann borta mot Hjorted/Totebo och det var starkt. Hebe förlorade poäng hemma mot nykomlingen Horn/Hycklinge. Tror på jämn match som slutar med delad poäng.

Överum – BOIF 2-0
Överum borta brukar betyda mardröm, så BOIF får det svårt. Visserligen var oddset för en BOIF-seger lågt på min spelsite när jag kollade ikväll, men det är väl någon dator som räknar ut det där. Överum måste dock se upp med BOIF:s omställningar.

Lördag
Mönsterås – Djursdala 2-1
Dags för Mönsterås att lämna bottenläget och ta säsongens första trepoängare. Djursdala gjorde dock en bra match mot Stjärnan senast även om det blev förlust.

Södra Vi – Stjärnan 1-1
Svårtippat igen, men det lär bli en jämn match. Stjärnan har inlett med två segrar och kan kanske knipa en poäng här också.

Horn/Hycklinge – Näshult 2-1 Ska nykomlingen ta första segern här? Ja, om man bara har koll på Näshults farliga forwards så. H/H tog en poäng mot seriefavoriten Hebe senast.

Inga kommentarer: