22 juni 2016

En skammens dag i svensk politik

Igår var det en skammens dag i svensk politik. Riksdagen röstade för att barnfamiljer inte ska kunna återförenas i Sverige om bara en del av familjen flytt i första skedet. Detta är ynkligt, skamligt och direkt ryggradslöst. Hur kan ett parti som S driva en sådan linje. Det handlar om små barn som inte får möta sina föräldrar på trygg mark. Jag vet vilka som röstade emot, och ni kan räkna med min röst i nästa val. Någonstans går skamgränsen.

Roligare var att jag igår lyckades lösa ett chiffer. Det var ett kärleksbrev från 1890 som delvis var skrivet på chiffer. Efter en hel del jobb lyckades jag avslöja ett par ord och sedan kom jag på mer och mer. Till slut hade jag parets chifferalfabet klart för mig. Rörande. En förunderlig känsla att få läsa ett hemligt kärleksbrev som förmodligen ingen kunnat läsa fullt ut sedan mottagaren för 126 år sedan.




Inga kommentarer: