29 maj 2018

Tre projekt

Jag arbetar bäst när jag tänker i termer av projekt. Just nu har jag startat tre nya.

1. Det är dags för en rejäl viktminskning igen. Jag var hos diabetessköterskan idag. Mitt långtidssocker var 32. Normalt för friska under 50 är 27-42 och om man är över 50 år 31-46. Har man diabetes är målet att ha under 52. Jag har alltså värden som en frisk utan att jag medicinerar. För detta är jag tacksam, men jag har gått upp i vikt igen efter ett år med för mycket chips. Så nu väntar sundare kostvanor och promenader igen. Jag klarar det om jag vill och nu vill jag.

2. Min tredje deckare "Bluesblod" ska skrivas. Är ännu på "skissa intrig"-stadiet, men räknar med att börja skriva på allvar inom någon vecka. Flyter det på som jag vill kan den möjligen ges ut före jul. Självklart utspelar sig handlingen i Mönsterås.

3. Rensa i hemmet. Särskilt på vinden finns det en hel del som ska bort. Sälja, skänka, slänga.

Annars beklagar jag att det är valår. Många är så arga och har nerverna på utsidan. Det är som om gammaldags hederligt politiskt arbete utifrån en väl förankrad ideologi inte är så intressant längre. Nu för tiden gäller det att få fram populistiska kortsiktiga budskap som lockar väljare utifrån vad de är arga på eller rädda för.

Jag har inget parti, men får försöka välja det som krökt ryggen minst och som har någon slags långsiktig plan för ett hyfsat fungerande samhälle.




Inga kommentarer: