29 april 2019

Omgång 3 i div 6 Oskarshamn


När matcherna är utspridda så hänger jag inte riktigt med, men ska väl skriva några rader om matcherna i den tredje omgången, där några redan spelats. Hur som helst toppas serien av två lag som jag tippat på nedre halvan. Alltid roligt att bli överraskad. Men att serien blir det getingbo jag förutsåg, det är jag fortfarande övertygad om. Den här serien håller väldigt hög klass för att vara division 6. Några av lagen hade nog klarat sig bra i division 5. Det är jag tämligen övertygad om.

IK Tuna Södra – Krokstorp 1-0
Denna matchen har spelats. Jag hade nog tippat på kryss, men IK Tuna går bra. Visserligen har man inte mött något av de förväntade topplagen än, men ändå en fin start.

IF Ariel – BB 2001 2-0
Spelad match. Det här hade jag nog aldrig gissat, men tydligen har Ariel en bra trupp i år med ett starkt försvarsspel. Ska bli intressant att se om de håller ihop det säsongen ut.

29/4
IFK Kåremo – Långemåla IF 4-1
Kåremo började med en klar seger över Fliseryd och mot Långemåla bör det nog bli något liknande.

Rockneby IK – Läckeby GoIF 2-3
Superhett derby som kan sluta hur som helst. Tyckte att Läckeby imponerade mot Mönsterås, så fortsätter man spela så kan det gå bra. Men Rockneby verkar ha en urstark offensiv och en rutinerad tungviktare i målet.

Mönsterås GoIF – Alsterbro IF 3-1
Tror Mönsterås är förbannade och vill visa vad man kan här. Med rätt fokus och tempo så vinner man.

Inga kommentarer: