16 augusti 2019

Konst(igt)

Det är så konstigt att jag bara har fått ett fästingbett i hela mitt liv och då fick jag borrelia. Risken att få borrelia är ca 1,5%. Och så undrar folk varför jag vägrar flyga.

Höstens föreläsningsschema börjat bli färdigt. Som vanligt mest på pensionärsföreningar och olika kommunala inrättningar. Höstens mer offentliga föredrag blir den 24 september på hembygdsgården och kommer att handla om Mönsterås hamnområde från medeltiden fram till idag. Jag hör många säga att Mönsterås är sig likt, men hamnområdet inklusive Sjögatan är kanske det område som har förändrats mest över tid. En enorm förändring från virkeshandel, fiskmarknader och sågverk till fritids- och bostadsområde. Därtill alla förskjutningar av strandlinjen.

Dagens inlägg blir kort. Jag har haft en semesterdag och varit i Kalmar och sett van Gogh-utställningen. Mycket fin upplevelse, särskilt om man inte är så van vid konst.

Dagens hyfsat nya låt är Sarah Klangs senaste singel. Hon fortsätter övertyga.


Dagens gamla låt blir Reeperbahn med Det vackra livet.



Inga kommentarer: