13 november 2019

Slut med politiken

För mitt eget välbefinnande kommer jag att sluta skriva om politik, i alla fall partipolitik. Det är så ofantligt mycket som har blivit polariserat och råare sedan SD:s polemik blev rumsren. M och KD har förlorat all ryggrad och upprepar numera bara det som SD har sagt i alla år. Säger SD dramatiskt minskad invandring, så vet vi att M och KD säger samma sak...några år efteråt. Säger SD misstroendeförklaring mot Morgan Johansson, så säger snart M och KD samma sak. Politikens fördumning.

Det har varit tragiskt att se ett parti som KD, där jag har en del vänner, omvandlas från ett parti med hjärta för familjer och utsatta till ett hårt högerparti. Tycker genuint synd om Alf Svensson som hamnat i kläm mellan sina varma ideal och sin lojalitet med partiet. Och alla andra partier har kompromissat sönder sig själva till oigenkännlighet. Nej, nu lägger jag ner det politiska engagemanget och kommer istället att skänka en peng ibland till organisationer som gör ett gott jobb.

Jag vill tacka alla som uttryckt sitt stöd för oss under alla år i vår kamp mot skola och social. Det är hemskt att behöva skriva kamp mot, när det är just dom som borde ha hjälpt. Men så fungerar det i Sverige. Jag menar vartenda ord jag skrivit här om skolan och socialen under årens lopp och kan säga det när som helst igen. Socialen i Mönsterås har under åren uppvisat en total inkompetens gentemot vår familj och inte bara vår. Jag har haft kontakt med flera familjer i liknande situationer som råkat mycket mer illa ut än vad vi har gjort, enbart beroende på deras okänslighet, bristande undersökningar och i slutänden bristande kompetens vad gäller barn med neurologiska funktionshinder. Inte konstigt alls att vi vägrar att ha med dom att göra. Helt uteslutet. I vissa fall handlar det om än mer än bristande kompetens. För ett antal år sedan fanns det en socialsekreterare i Mönsterås som gjorde sexuella närmanden till unga pojkar. Hon är som väl är borta nu. För bara några få år sedan hade man en anställd som förespråkade fri sex och som menade att vuxna hämmade barn på det området, så att de senare i livet behövde frigöras. Det är alltså den typen av människor som har härjat där ute.


Inga kommentarer: