2 oktober 2020

Blek fredag

Vi lever i förvirrande tider. President Trump har fått Corona. Säger han. Vem vet egentligen hur det ligger till med den saken. Om man ser på hela den politiska kultur som president Trump har format med manipulationer, lögner och halvsanningar, så bör man nog faktiskt fråga sig om han verkligen har fått Corona. Men om han nu är smittad så är det väl rätt person då, för han vet ju hur man blir botad. BLEKMEDEL. Upp till bevis. Mirakelkurens dagar är här.

Min dotter har testat sig och hon hade inte Corona. Själv var jag snuvig i två dagar, och det var samma smitta som hon hade, men mycket mildare. Mitt livs blekaste förkylning faktiskt. 

Igår kom nedanstående foto med posten. En för mig okänd person skänkte det. Mycket vänligt. Det visar husar Skog när han rider i täten för ett festtåg i Mönsterås. Jag gissar på andra halvan av 40-talet. En underbar bild.


Har varit ute på en del exkursioner sista tiden. Här visar jag några foton från den senaste rundan till Gröndal och Dammhorvan. Efter ekorren kommer resterna av den gamla fattigstugan vid Oknebäck. Därefter en milstolpe i närheten som Riksantikvarieämbetet dokumenterade 1979 och då föreslog skulle resas upp. Så har inte skett på 41 år. En något blek insats får man väl säga.







Fattigstugan på 1920-talet.e





Därmed avslutar jag inlägget med veckans låtar som kommer att avnjutas med ett glas vin, möjligen två. Rött.




Inga kommentarer: