7 november 2020

På bokfronten

Vad händer på bokfronten? Blir böckerna aldrig färdiga? Jo då, de kommer att ges ut när tiden är mogen. Min livssituation gör det svårt att skriva i lugn och ro, så jag är ändå glad att det går framåt. Dessutom har jag en del föredrag nära i tiden som jag måste jobba på.

Först ska jag skriva färdigt en skrift som jag gör på uppdrag. Den är snart klar.

Därefter har jag två böcker på gång. Den ena handlar om Mönsterås historia under 1000 år. Där blir det en hel del nya rön eller tidigare icke uppmärksammade delar av historien som kriminalia, kvinnors liv och villkor och mycket annat. 

Den andra är en deckare som utspelar sig under Bluesfestivalen. Mönsterås musikhistoria blir ett underliggande tema. Självklart med Alvar i huvudrollen. Det kommer definitivt att bli min mörkaste deckare hittills. Tiden inbjuder inte till några glättigheter. Men givetvis blir det en hel del humor.

Inga kommentarer: