22 november 2012

Hamburgerkedjan Frasses etablerar sig i Mönsterås

Frasses etablerar sig i Mönsterås
Alla vänner av utomordentligt goda hamburgare och korvar har anledning att fira. Mönsteråsbloggen kan nämligen berätta att den välrenommerade hamburgerkedjan Frasses etablerar sig i Mönsterås våren 2013. Frasses kommer att flytta in i de butikslokaler som sedan många år stått tomma i Älgerum. Mönsterås Bostäder har redan lämnat in ansökan om bygglov för att kunna anpassa lokalerna för den nya verksamheten.

Bara positivt
Nyetableringen kan bara bli positiv för Mönsterås. Frasses har enligt min mening en unik karaktär och håller mycket hög klass. Det blir ett lyft för alla, både bofasta och turister, som nu får tillgång till en högkvalitativ hamburgerkedja i Mönsterås. Lägg därtill att det skapas nya arbetstillfällen, samtidigt som kvarteret i Älgerum blir mer attraktivt och åter igen kan bli en mötesplats.
De gånger jag och min familj har varit i Kalmar har vi alltid stannat till och ätit vid Frasses som jag tycker har en väldigt trevlig och unik flexibel meny. Första gången jag kom i kontakt med Frasses var när jag och frugan var på resa upp till Norrland och min fru sa att jag bara var tvungen att testa Frasses Skrovmål.

Mannen som skall driva Frasses i Mönsterås är för närvarande utomlands, varför vi återkommer med ett längre reportage längre fram i december.

Om Frasses
Frasses var länge en i huvudsak norrländsk hamburgerkedja som öppnade sin första restaurang i Luleå 1975. Alla som kan sin Karl-Alfred vet att det i serien finns en person vid namn Frasse som är omåttligt förtjust i hamburgare. Idag har man omkring 50 restauranger över hela landet. Se vidare här.

Här är tanken att Frasses skall flytta in.
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen sourcream & onion krydda i M-ås!

Jonny sa...

Ja, deras kryddor är fantastiska! Och dressingarna.