17 maj 2020

Hembygdsföreningens styrelse svarar inte på mejl

Är det något kvar som borde komma fram i hur styrelsen för Stranda hembygdsförening agerar? Jag har mycket annat i livet som jag håller på med, och kan inte ägna särskilt mycket tid åt galenskaperna.

Jo, styrelsen har slutat svara på mejl. Det är alltså en utfrysningsstrategi där de verkar tro att jag ska dö kvävningsdöden om de inte svarar. Men alltså...det fungerar inte så. Vägrar de svara så kan jag ringa eller hälsa på. Det finns mycket jag kan göra som ligger inom lagens ramar. Självklart ska en medlem som skriver få respons. Det ingår i vanligt hyfs.

När jag växte upp fick jag en god uppfostran av mina föräldrar. En uppfostran där man visar både sig själv och andra respekt. Så pass mycket respekt att man ibland måste säga ifrån. Att man svarar när andra hälsar eller kommunicerar var bland det första jag fick lära mig. Allt annat betraktades som fisförnämt och högfärdigt. 

Inga kommentarer: