3 oktober 2021

Kommande böcker

Någon frågade hur det går med mina böcker. Jo, jag gör mitt bästa för att undvika dem genom att istället skriva artiklar. Men jo, de är på gång. Tanken är att göra ett bokslut över allt som hänt de senaste tio åren, både vad gäller skola, socialtjänst och hembygdsgården. Jag försökte göra ett snyggt avslut på hembygdsföreningens årsmöte, men tyvärr fanns det några få som ville annorlunda. Någon i styrelsen hade anlitat Polle, någon som inte vågade försvara sig själv. Andra förföljde mig var jag än gick i huset. Så, nej, bokslutet för göras om. Kommer att publicera alla mejl jag har skickat till styrelsen som är relevanta för det som skett. De som jag har kvar i alla fall. Liksom de svar jag fått. Då kan ju alla som vill själva göra en bedömning.

En i styrelsen har bett om försoning. Självklart. Han står därmed utanför detta. Jag har erbjudit de andra 8 samma sak, men ingen har ens svarat. 

Men även om resten av styrelsen tydligen inte ville avsluta konflikten, så får då jag agera som "den vuxne i rummet". Man kan inte älta allt i evigheter. Jag har annat att göra som är betydligt roligare och mer kreativt. En historisk bok och en deckare är halvfärdiga och det är förstås sådant jag helst vill skriva.


Inga kommentarer: