6 augusti 2022

Nu får det fan i mig vara nog....

Såg att ett parti vill att polisen ka kunna stjäla ditt DNA från vården i brottsutredningar. Det här börjar gå alldeles för långt. Jag bryter snart mitt löfte att rösta blankt, och väljer något parti (vilket som) som prioriterar vår integritet och frihet. Gud bevare oss! Det finns gränser för vad jag accepterar för att brottsbekämpningen ska underlättas. Säljer inte ut friheten.

Som s.k. arbetslös märker du av myndigheternas krav särskilt. För det första har jag aldrig varit "arbetslös". Jag har alltid arbetat med något. Men man pressas från alla håll att gå med på allt vare sig man orkar eller inte, vare sig man passar för det eller inte. Nu får det fan i mig vara nog!!!

Hilja är myndig nu så jag kan riskera mer i mina kontakter med arbetsförmedlingen och deras hantlangare. De sistnämnda vill oftast väl, men kan förstås aldrig förstå hur man mår, helt enkelt därför att man inte berättar det, av integritetsskäl.

Jag har aldrig varit arbetslös som "arbetslös" och kan inte hjälpa att arbetsgivare inte vill ha mig. Tänker inte krypa eller anpassa mig för att bli mer attraktiv på den sk arbetsmarknaden. Så jag skapar mitt eget liv, även om det inte passar "arbetslinjens" företrädare. Vem fan orkar bry sig längre. Jag har 10 år till pensionering och kan börja våga sätta hårt mot hårt.

Ja, nu får det helt enkelt räcka. Mina val är inte längre avgörande för om andra överlever. Så jag kommer inte att lyda order från myndigheter längre för att få sk ersättning. Jag har gjort så det räcker för samhället i mitt liv. Nu är det nog! Jag är utmattad och nedstämd på deprimerad nivå. Varför skulle andra respekteras för det men inte jag. Söker snart vård fast jag inte vill.

Inga kommentarer: