2 maj 2009

Vårmarken i strålande solsken - en berättelse i bilder I

Stinkbombernas återkomst
Stinkbomberna är tillbaka. När jag och familjen gick en runda på Mönsterås vårmarken spred sig vid ett par tillfällen den omisskännliga odören och gav rysningar utefter ryggraden hos mig och alla andra marknadsnostalgiker. Jag efterlyste ju just detta i ett tidigare inlägg om marknadernas historia. Rundan bjöd även på en hel del annat och Mönsteråsbloggen hade givetvis med sig kameran. Resultatet redovisas i två inlägg. Här det första (klicka på bilderna för större format):


Det var trångt på Mönsterås vårmarken. Hitta min dotter och fru på bilden den som kan.


Vad vore en marknad utan en glad dansbandssångare med förinspelad musik.



Dottern valde en haj i år.



Även Mönsterås kommunalråd, Roland Åkesson, tog sig en marknadsrunda. Mönsteråsbloggen håller hårt på diskretionen, så jag nöjde mig med en bild snett bakifrån. Men ni hittar honom säkert.



En bra marknad har förstås ett litet livsfarligt tivoli. Här tar dottern en tur på karusellen.

Inga kommentarer: