18 juli 2011

Fynda på biblioteket

När regnet öser ner passar det bra med en tur till biblioteket. Nog för att jag visste att man brukar ha utförsäljning av gallrade böcker, men inte kunde jag ana att jag skulle hitta så fina titlar som jag gjorde.

Här ser vi dagens fynd för min del - KG Jan Gustafsons "Den snubblande lyktbäraren" (obegripligt att man kan gallra bort den), en bok om arbetarna vid Oskarshamnsvarvet vid sekelskiftet, en hembygdsbok om Kristdala och så Göran Schildts bok "Upptäcktsfärd i Sverige" som skildrar en husvagnssemester i södra Sverige vid 1960-talets början. Men det fanns fler för den som vill fynda, även en hel del relativt nya böcker av olika slag. 5 kr styck. Det nya biblioteket lär inte ge utrymme för fler böcker än idag, så jag förmodar att man måste fortsätta gallra och sälja även framöver.

Inga kommentarer: