25 augusti 2009

Cykelfantomer och hembygdsvandaler i Mönsterås

Cykelfantomer
För fem dagar sedan uppmärksammade jag den bedrövliga trafiksituationen i Mönsterås. Som en av punkterna tog jag upp alla cyklister som cyklar enkelriktat på Storgatan. Idag uppmärksammar Barometern/OT samma sak då en kvinna hört av sig till redaktionen i samma ärende. Läs här.

Hembygdsvandaler
I båda lokaltidningarna (Östrans artikel här) kan vi dessutom läsa hur ungdomar har satt i system att vandalisera hembygdsgården och dess byggnader i Älgerum och vid Nynäs.

Vad ska man säga? Jag trodde vandaliseringarna, som var så omfattande förra sommaren, hade lugnat ner sig i år, men uppenbarligen inte. Jag ställer samma fråga som förra året. Var finns föräldrarna till dessa småligister och marodörer som borde lära sig veta hut! Skäms på er! Om jag kommer på er ska jag personligen ta er i kragen och lyfta hem er. Jag betalar gärna böter för otillbörligt ingripande.

Inga kommentarer: