20 september 2009

Lång kö vid Kyrkovalet i Mönsterås


Idag är det Kyrkoval.




















Lång kö och hög medelålder
Nu har vi varit iväg och röstat i Kyrkovalet. Kön ringlade lång utanför församlingshemmet i Mönsterås. Det blev till att vänta en halvtimme innan vi kom fram till röstrummet. Det gjorde ju inte oss något, men för en del av de äldre var det kanske jobbigt. För medelåldern var ganska hög.

Alla valsedlar fanns
Allt verkade gå korrekt till. Jag såg valsedlar från alla grupperingar. Inget fusk där alltså.

Inga bilder
Några bilder blir det inte. Jag håller hårt på både röst- och valhemligheten och vill inte ta risken att visa ens en skymt av de som röstade. Personligen har jag ingen ställning som kräver valhemlighet. Jag röstade på Frimodig Kyrka och jag har deklarerat varför här. Förutom i de två lokala valen röstade jag till stiftet och kyrkomötet.

Bertil Gärtner är död
För övrigt noterar jag att en av mina kristna andliga och intellektuella förebilder har avlidit idag - Bertil Gärtner, se även här. I en ålder av 84 år. Han bloggade så sent som igår. Väl kämpat!

Inga kommentarer: