5 augusti 2010

Dansband från Mönsterås IV – Snörets kvartett


Snörets kvartett var ett dansband från Mönsterås som ville spela "kultiverad dansmusik". 1961 var året. Klicka på artikeln för större format.













Snörets kvartett
I min serie om dansband från Mönsterås har turen idag kommit till Snörets kvartett som bildades 1961. I orkestern, som hade för avsikt att spela ”kultiverad dansmusik”, ingick Sören Svensson, Tage Lind, Arne Andersson och Arne Carlsson. Någon gitarr verkar inte ha ingått bland de instrument som trakterades.

"Det var jag som var Snöret"
- Jo då, det var jag som var Snöret, säger Sören Svensson när jag ringer upp.

– Idag är jag 100 kg tyngre, men då var jag så smal att det blev Snöret, säger han och skrattar. Sören berättar att de höll på några år på 1960-talet och lovar att berätta mer vid ett annat tillfälle. För den som undrar så är Sören idag en av de drivande i Mönsteråsrevyn.

Tidigare artiklar i dansbandsserien
Tonix
Johnys orkester
Bennys

Inga kommentarer: