28 mars 2010

Inför premiären i division 5 nordöstra - Ankarsrums IS

Idag fortsätter jag kartläggningen av Mönsterås GoIF:s konkurrenter i division 5 nordöstra. Tidigare har jag skrivit om Besa FF, Fågelfors IF, Hjorted/Totebo, B.O.IF och Ariel. Idag är det dags för Ankarsrums IS.

Ankarsrums IS
Ankarsrums IS spelade förra säsongen i division fyra, men man var inte ens nära att hänga kvar. Året innan hade man dock vunnit femman ganska överlägset. Är Ankarsrum ett sån´t där lag som är för bra för femman men ändå för svagt för fyran?

Orutinerat lag
Jag vet inte, men laget får nu börja om i femman. För några månader sedan trodde jag absolut att Ankarsrum skulle vara med och slåss om seriesegern, men nu är jag inte lika säker. Dels verkar truppen ha blivit mindre (omkring 20 spelare). Dels verkar truppen huvudsakligen bestå av unga och orutinerade spelare.

Många kommer nog att tippa Ankarsrum som favoriter till seriesegern, men jag tror man blir ett stabilt mittenlag, kanske på övre halvan. Varken mer eller mindre.

Jag har bara lyckats hitta ett träningsresultat och det var från den här helgen då Ankarsrum förlorade mot division fyra laget Västervik BOIS med 0-3.

Ny tränare blir Tobias Ring som kommer från de egna leden.

Hemmaarena Bruksliden.

Övriga nyheter
Mönsterås GoIF besegrade i helgen Krokstorp i Smålandscupen med 4-0. Tre mål gjordes av Idris Eliassi (ett av dessa var egentligen självmål). Ett mål gjordes av Ako Eliassi. Krokstorp är väl ett division sex lag, men utmärkt att vinna ordentligt. Bra att inte släppa in mål, då jag har hört att en ordinarie back inte vill spela för tillfället. Men jag har slutat tro på rykten. Tar för givet att alla ställer upp för laget nu när det börjar närma sig seriespel.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är Ardi Ajeti som inte vill spela för gif och det lär sakna honom.För han va viktigt föra säs för laget och utan honom bli det svårt i backlinjen.Idris Eliassi kommer missa 6 matcher så det blir svårt utan två nyckelspelare.

Anonym sa...

M-ås GIF spelar idag ute på nynäs klockan: 13:00 ta gärna en titt ner...